Veving igang.

Så kom jeg endelig igang med selve vevingen etter å ha tumlet adskillige lørdager for  få satt opp renningen. Den er dust gul og jeg ha to slags innslag. Den første er offwhite. Noen av dukene vil bli vevd med den fargen. Så har jeg tenkt å bruke den samme fargen som i renningen på noen andre. Har tenkt å trykke på løperne når de er ferdig vevde.

I have finally started weaving after spending quite a bit of time setting up the weft.  I have started with the offwhite colour. Some runners I’ll weave with the same colour as the weft and when they are done I’ll print o them with fabric paint.

About lisbeth58bula

Teacher, mother of two tenage girls, married to a Canadian hubby, currently living in my home country Norway. I knit, crochet, do needlepoint,draw,read, listen to music,laugh a lot- and talk!
This entry was posted in Uncategorized and tagged . Bookmark the permalink.

4 Responses to Veving igang.

  1. Marianne says:

    Nu er det lige før jeg kommer forbi 🙂
    jeg har altid drømt om at prøve at væve….

  2. lisbeth58bula says:

    Ja, velkommen! Vi hadde nok klart å hygge oss noe veldig selv ved første møte utenfor den virtuelle verden, det er jeg sikker på!

  3. K@ri says:

    Dyktig jente da! Det er et slit å få veven ferdig rent, hovlet og tredd, men du verden for en glede når det er gjort :o)
    Min har stått nedpakket siden vi flyttet for nesten 10år siden, men det skal bli flaggdag den dagen den er oppe igjen! Den skal stå på kårkjøkkenet i Mulighetenes Rike. Der er det godt lys og vedovn, så det ser jeg frem til. Men først skal jeg bare pusse opp ett par rom til, så det blir ikke i morra dessverre. Jeg lurte faktisk på om jeg skulle kjøpe en rennebom i går, men jeg tror jeg må vente til vi er kommet litt lengre…. Veven din ser veldig fin ut forresten :-)Og jeg klarer ikke la være å si dette: Ikke trykk! BRODER…… Har du tenkt tanken? Bare meg som er sånn sikkert, men jeg måtte bare si det. Håper du syns det er ok?
    Lykke til videre, og ha en fin dag!
    Vakre tanker fra K@ri*

  4. lisbeth58bula says:

    Kar; jeg hadde ikke tenkt tanken brodering nei.. Jeg vever med tynn bomull. måtte jo ha bomull hvis det skulle trykkes. Men hvorfor tenker du brodering og ikke trykk?

Leave a Reply

