Jeg skriver og skriver

..på denne oppgaven. Har skrevet innledningen, teoridelen og om gjennomføringen så langt. Har endret og flyttet setninger, strøket dem ut og skrevet dem om, tatt bort hele avsnitt og kommet på ting jeg har glemt å nevne. Har undret meg over ting jeg har tatt med, ombestemt meg adskillige ganger om både det ene og det andre.. Det hersker stor tvil om alle disse revideringene er av det gode. Av og til kan det hende det rett og slett er bare dumt. Enda sitter jeg med følelsen at hver setning bør gjennomarbeides igjen. Jeg er så fabelaktig flink til å skrive lange og kompliserte setninger. Jeg er sikker på at de ligger der inne og venter på å spenne ben på leseren- som skal gi meg karakter og evaluering. Og siden kryssforhøre meg om innholdet på den muntlige prøven. For en langhelg. Og dette var frivillig..

Det var endatil finvær av den -så langt i år- uvanlig gode sorten idag. Jeg satt på “kontoret” til mamma og  hamret i vei på PC’en, noterte med blyant, lette rundt på internett etter linker jeg hadde glemt  legge på Mine Favoritter..

Mamma serverte meg kaffe. Jeg spiste god lunsj med henne. Jeg tok pauser med litt skravling for å få avstand til stoffet. Vi kjørte ned på skolen der jeg jobber for å hente noen spørreskjemaer jeg har brukt på eleven og hadde glemt å ta med hjem. Jeg handlet i butikken. Det er liksom ikke dagen for fred i sjela, det kjenner jeg..

Men jeg tror det skal hjelpe at det er fredag og strikketøyet har spist opp 100gr av Shetlands garnet og kanskje kan hjelpe meg å gire ned. For det er fristende å ta fram oppgaven og fortsette i kveld. Det ville frarøve meg nattesøvnen… mer enn det allerede gjør. Nå skal jeg ta en tur med hunden oppe i sentrum.  Mens det ennå er litt sol ute.

I’m pouring over my Professional  Development Project all day long, revising, changing, erasing, adding. It’s never done. It’s never good enough. Sometimes I’m thinking it gets worse for every time I change , add or take something out. Ibarely have 4 pages done, there has to be 6-8. I have written the introduction, the theory part, the practical part and tomorrow I’m hoping to get to the critical thinking part as well as the way forward passages. I’m exhausted. And this was a voluntary thing on my part. I am looking forward to a Friday night with meditative knitting! Now I’m heading uptown with the dog to take a walk whie the sun is still out. It has been a lovely spring day out there -while I spent hours in my Mom’s “office” .

About lisbeth58bula

Teacher, mother of two tenage girls, married to a Canadian hubby, currently living in my home country Norway. I knit, crochet, do needlepoint,draw,read, listen to music,laugh a lot- and talk!
This entry was posted in Uncategorized and tagged . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

