Hviledag

I dag skal det holdes god gammeldags hviledag! Jeg reiste inn til søsteren min på torsdag ettermiddag fordi eksamenen min var fredag morgen. Da jeg  kom fram fikk jeg nydelig skalldyrpai, hvitvin og masse hyggelig prat, også med nevø og niese.

Eksamenen var som forventet, del 2 – den minste- var kanskje lettere enn jeg hadde trodd. Jeg aner ikke hvodan det har gått, har ikke orket å kikke på det.. Jeg e bare SÅ glad det er over. Muntlig står igjen , men det gruer jeg meg ikke til.

Da jeg var ferdig, dro jeg innom søsteren min igjen og fikk god mat igjen! Spekemat og lun potetsalat, kaffe og spennende sjokolade. Svogeren min var kommet hjem fra utenlandstur i forbindelse med jobben så da fikk jeg pratet litt med han også før jeg kjørte hjem.

I går gikk  jeg løs på huset som har blitt overflatisk rengjort mens jeg pugget grammatikk og rev meg i håret.. Nå er det ganske hyggelig å oppholde seg her og i dag skal det hygges på alle måter: Sola skinner så det blir vel litt verandatid, Bill  klippet gress og dro opp ugress i går og snakker om å ta en liten fisketur i formiddag, jeg skal lage en focaccia og vi skal feire Bills bursdag som egentlig var på torsdag. Mamma kommer til middag og kaker utpå ettermiddagen.

Nå venter jeg på at pryd-epletreet skal slå ut i full blomst. Det er litt sent i år, synes jeg, men nå er det like før! Det beste er å ha sol de dagene det blomster, det er så skuffende hvis det regner og blomstene blekner fort.

My exam is over – thank God- and I haven’t looked at it afterwards. It was as expected, part two was a bit easier than i had thought. I have no idea how I did. I went to my sister’s on Thursday since the exam was on Friday, and she was waiting with a delicious seafood pie and white wine. After my exam I went back to her house and had another lovely meal and I got to chat with all the family members while I was there, except my youngest nephew. Today I am going to have a complete day of rest and enjoyment. I am going to make a focaccia to go with our birthday dinner for Bill later today. His birthday was on Thursday but we’ll celebrate today. Mom will come over for dinner and cakes. Bill is talking aobut going fishing this morning, he cut the grass and pulled weeds yesterday while I cleaned the house that had been superficially taken care of while driving myself crazy over the grammar exam. The sun is shning and I’ll spend some time on the porch. I am waiting for the crabapple tree to blossom and it is just about to happen now!

About lisbeth58bula

Teacher, mother of two tenage girls, married to a Canadian hubby, currently living in my home country Norway. I knit, crochet, do needlepoint,draw,read, listen to music,laugh a lot- and talk!
This entry was posted in Uncategorized and tagged , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

