Balkonger, verandaer og hager

Jeg er så heldig å ha en av hver av dem. I dag var det kaffe, avis og radio på balkongen som endelig har fått blomsterkasser.

Hvis jeg sitter på den ene siden av balkongen ser jeg rett i fjellveggen og det liker jeg ikke enda jeg er født og oppvokst mellom disse bratte fjellene. Så jeg satte meg i den kroken der det er mer himmel å se.

Mannen i Huset har klaget litt på at jeg ikke har lagt inn flere bilder fra hagen han steller så fint, så selv om sola erlitt skarp for fotografering ute idag, så kommer noen bilder her:

Han jobber med å legge kantstein rundt alle bed, gresset vil han helst skal ha golfbane- kvalitet på , han luker og vanner, trimmer hekker og friserer trær. Nederst i hagen har vi en rosehagtorn vi trodde hadde dødd i fjor, men nå begynner bladene å komme, så vi får gi det en sjanse til og heller frisere det litt til våren..

Det er nok en herlig dag der ute og jeg skal straks til kirkegården og plante. Alt skulle være lagt til rette for en flott søndag. Det er bare det at Eldste har to sting i tunga som er gått opp og tannlegen svarer ikke på tlf, Yngste fikk vann på Mac’en i går kveld så den virker ikke, jeg har åpenbart en betennelse i en tann lengst bak i kjeven, Eldste finner ikke bakkortet sitt, Yngste finner ikke telefonene sin.. Adri er’e fred å få!

I have had breakfast at my balcony facing the way where I can see as much sky as possible. If I sit in the other end I can only see the mountain which I don’t like despite being born and raised in this town! Hubby has complained that I haven’t taken any shots from the yard that he maintains so nicely so today I took some shots even though the light is very sharp in bright sunshine. He does a good job, trimming, edging, cutting. He would like the lawn to have golf course quality and it is probably the best lawn in town! Down in the one end we have a tree that we thought had died last year. Now more leaves are appearing and I think we should give it another chance and trim it next spring. It should bloom ith dark red flowers so it would be sad to see it go..

It’s another glorious day and I am about to go to the graveyard to plant. It’s just that My Oldest ,who had the tongue surgery, has lost two stitches now and I can’t get a hold of the dentist, my Youngest spilled water on her Mac last night, the Oldest can’t find her bank card, the Youngest can’t find her phone and I seem to have an infection in one of my molars in the back of my mouth. Never a dull moment….

 

About lisbeth58bula

Teacher, mother of two tenage girls, married to a Canadian hubby, currently living in my home country Norway. I knit, crochet, do needlepoint,draw,read, listen to music,laugh a lot- and talk!
This entry was posted in Uncategorized and tagged , , . Bookmark the permalink.

3 Responses to Balkonger, verandaer og hager

  1. sol says:

    Et øyeblikk trodde jeg alle husene hos dere var gule, men så så jeg neste bildet og skjønte at det var noen hvite der også 🙂
    Håper dere fikk en fin dag tross alt!

  2. lisbeth58bula says:

    Ikke bare gule hus, nei. Mitt er jo hvitt! og de tre nærmeste naboene også!

  3. K@ri says:

    Dyktig den gartneren din da!
    Vakre tanker fra K@ri*

Leave a Reply

