Forberedelses-søndag

Ingen grunn til å sette seg ute med kaffen.. Alt er vått enda, Bill ser sitt snitt til å klippe gress, men det er nok uhåndterlig vått fremdeles. Jeg gikk igjennom noen notater og organiserte dem litt for muntlig eksamen i morgen mens jeg drakk morgenkaffen.

Det er ikke bare jeg som skal ut å reise, Carly skal på skoletur til Bergen og Voss og drar i morgen tidlig. Vi skal sammen pakke to bager for henne i dag. Selv drar jeg til søsteren min som bor adskillig nærmere Oslo- hvor muntlig eksamen skal foregå- enn meg. Jeg setter meg i bilen etter middag og reiser inn til henne. Det blir vel en gjennomgang av presentasjonen min i blien- der er jeg alene og kan prate ivei for liksom å høre hvordan jeg har hengt det sammen og organisert det inni hodet mitt.

Kristi og Bill blir hjemme, Bill har jo hjemmekontor mandag, så det ender vel med at vi møtes på veien mandag kveld. Jeg på vei hjem- han på vei til kontoret utenbys. Jeg har strøket haugen med rent tøy som lå å skjemte meg ut på kjøkkenbenken. Jeg har laget en lasagne til middag i begynnelsen av uken. Må en liten tur innom jobben og hente et par ting til muntlig som jeg glemte å ta med meg hjem på torsdag.  Jeg lengter etter solskinn og ferie og i det minste vet jeg at en av de to blir oppfylt når denne uken er omme! Ferietid står for døren. Yey!

No reason to spend time outdoors today either, although it’s not raining. I am preparing myself for the oral exam on Monday, I hav ironed a pile of clean clothes, I made a lasagne for the beginning of the week coming and I am going ot pack a bit for myself; I’m sleeping over at my sister’s tonight since she lives close to Oslo weher the exam is taking place. Carly and I will also pack for her school trip to Bergen/Voss tomorrow morning. Bill and Kristi will stay put, Bill has home office on Mondays. I’ll probably pass him in the car  on my way home when he is on his way to his out-of-town office tomorrow night. I am longing for sunshine and vacation. At least one of those will be fulfilled at the end of this week. Vacation is starting Friday. Yey!

About lisbeth58bula

Teacher, mother of two tenage girls, married to a Canadian hubby, currently living in my home country Norway. I knit, crochet, do needlepoint,draw,read, listen to music,laugh a lot- and talk!
This entry was posted in Uncategorized and tagged . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

