Midlertidig ute av drift

Jeg pleier ikke å være den som lurer på hva jeg skal snakke om akkurat, men nå er det ikke mye å få ut av meg. Har vært hos tannlegen og trukket den bakerste jekselen som det viste seg hadde en vertikal sprekk under den gamle amalgamfyllingen og ikke sto til å redde. Bedøvelsen sitter fremdeles godt i tunga, kjeven og oppover kinnet og øret. Når det endelig er over, blir det vel å kaste seg over en Paracet og Ibux kombinasjon, tenker jeg. Men det er nydelig vær ute så jeg akter å sette meg i solen og slumre litt…

Kristi har ikke fullt så høy feber i dag og det er vi glade for både hun og jeg! Nå har hun satt seg i stua med pledd. Det lover godt at hun holder ut å sitte, om enn i en god lenestol med føttene opp. Jeg har vært og kjøpt middag som kan egne seg til en maltraktert gompå en voksen dame og en syk tenåring . Tortellini burde ikke kreve for mye kjevearbeid for å få i seg. Det blir neppe tur på strikke kafeen i kveld for min del, hvis jeg da ikke mot formodning vender tilbake til kjepphøy stemning etter smertestillende! Carly er ventet hjem en eller annen gang i kveld, antakelig trøtt og fornøyd etter to overnattinger med klassen, en i Bergen og en i Voss.

I am usually not the silent type but after a visit to the dentist this afternoon my mouth is  temprarily out of order. I had a molar in the back pulled and it turned out it was infected because of a vertical fracture underneath the old filling. Nothing could’ve been done to save it. I still feel the full effect of the aenesthetic in my lips, tongue, cheek and ear! And when it is gone I’ll probably throw myself over the painkiller combo that was recommended! It’s a lovely summer day out there and I intent to place myself in the sun and snooze a bit.

Kristi’s fever has gone down a bit and we are both happy about that. She is now sitting up in the living room instead of laying in bed for the most part like yesterday. She is under a blanket in the recliner at least. I have bought some supper that might work well for a beat-up jaw on  a mature woman and a sick teenager; tortellini shouldn’t require too much chewing.. I doubt I’ll go to the knitting cafe tonight unless I end up euphoric on painkillers. Carly is expected home sometime this evening; probably satisfied and tired after  a two nights school trip  away from home, one in Bergen and one in Voss.

About lisbeth58bula

Teacher, mother of two tenage girls, married to a Canadian hubby, currently living in my home country Norway. I knit, crochet, do needlepoint,draw,read, listen to music,laugh a lot- and talk!
This entry was posted in Uncategorized and tagged , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

