Ferie!

Seks ukers ferie ligger foran meg! Dvs. jeg skal på jobb på mandag for å bestille bøker og gjøre noen praktiske ting som gjerne skulle vært ferdig til jeg kommer tilbake til skolen i august og noe bøker drar man jo med seg hjem og sitter litt med sånn innimellom for å planlegge litt og gi ting tid til å modnes litt. Neste år skal jeg ha 3 klasse foruten å ha engelsk fra 3.-7.kl. Det blir også plass til en del spesialpedagogiske timer på meg.

Nå har vi spist grillmat og iskrem og jeg holder ferie-feiring!  Bill har kjørt til Gardermoen, flyet hans til Kina går tidlig i morgen og han skulle vært borte i 10 dager, men så ble noen møter avlyst og dermed kommer han hjem neste helg. Så jobber han påfølgende uke, før også han tar ferie som oss andre.  Det e EN TING med det at han drar. Det skal være World Expo  der så han lånte kameraet mitt. EN HEL UKE UTEN KAMERA!! Jeg må lete etter det lille, dårlige så jeg i det minste kan ta noen bilder.

Jeg har vært på tur i hagen min og spøytet gønnsåpe vann på alle rosene for det er lus på dem og jeg har inspisert alle de innpå 50 peonene som snart blomstrer, sett på rhododenronene som åpenbart hygger seg i år og valmuene som er så nydelig!

(denne karen kommer ut i hagen hvert år. Resten av året  står han i kjellerboden)

Det var en knallvarm dag i går, men i dag, siste skoledag, var det litt kaldt på morgenen, altfor mye vind til å være ute slik vi hadde håpet, men vi er en liten skole og dekket på og pyntet med blomster og spiste vafler og pinne-is inne  der det er plass til alle sammen. Etterpå var det rydding og kasting, makulering  og organisering. For min del på arbeidsplassen min.

Six weeks’ holiday ahead o me! That is; I’m going to wok on monday, I have to order some books and work a little more in order to be ready for coming back in August. I’ll be  grade 3’s home room teache next school year beside teaching English to grade 3 through 7 . Still there are room for a few special education lessons.

We have had a barbeque and some ice cream and I am in a holiday mode. Bill is on his way to the airport, his flight to China leaves early tomorrow morning. He was supposed to stay for ten days, but some meetings got cancelled, so he’ll be back next weekend. Then he’ll work one more week and then he’ll join the rest of us and will be off work for 4 weeks. There’s one thing about him travelling this time; where he’s going there’ll beWorld Expo and he borrowed my camera! I’M WITHOUT MY CAMERA FOR A WEEK!! I have to try and find the lousy little one that is stashed away somewhere.

I have walked around my yard  inspecting my flowers ; the over 50 peones that are about to bloom any day now, the rhododendrons that seem to thrive this year and the poppies that are so beautiful! I have also sprayed all my roses with soapy water which is supposed  to help if you do it frequently for a period of time.

It was a very warm day yesterday but today was a bit chilly in the morning so we couldn’t spend the day outside at school like we had hoped. We are a small school and  we set the tables for all of us  where there is room for that and had waffles and ice cream. After the kids went home, it was time for organizing, tidying up and getting rid of old papers etc. As for me that meant my work desk that was flowing over! Now it’s all nice and tidy again.

About lisbeth58bula

Teacher, mother of two tenage girls, married to a Canadian hubby, currently living in my home country Norway. I knit, crochet, do needlepoint,draw,read, listen to music,laugh a lot- and talk!
This entry was posted in Uncategorized and tagged . Bookmark the permalink.

One Response to Ferie!

  1. bubba says:

    Sorry about yoyr camera, I’ll take care of it, I promise

Leave a Reply

