Tomt batteri

Jeg kan jo ikke ta noen bilder til bloggen om dagen siden Mannen har kameraet- og jeg kan ikke finne det lille “dårlige” kameraet.. Ikke det at jeg gjør noe som er verdt å ta bilde av, heller. Jeg får ty til bilder jeg tok i hagen i forrige uke . Både på lørdag og i dag har jeg hatt flatt batteri for å si det sånn. Verker en del etter tannuttrekkingen, håper det er fordi det ligger en liten tupfer og skal ut imorgen. Det kjennes innimellom ut som den horrible hodepinen nevrologen ga meg dunder -medisin for for halvannet  år siden, men med en tann vridd ut av underkjeven er det kanskje ikke så rart.. Jeg får vente å se til imorgen. Da er tupferen tatt ut og et sting befridd fra tråden som er skarpt og hardt som et fiskesnøre!

Jeg sover som om jeg har manglet søvn i lange tider, jeg sitter pal og koper, jeg er stiv som en stokk, uvanlig stiv, etter tur med hund, psoriasisen er tørr og flisete i hånden. nei- her er det best å bare ta livet med ro noen dager. Nok klaging!

På lørdag dro jeg meg til midt på dagen med masse morgenkaffe, avis, PC og Tv før vi gikk på kafe og spiste lunsj. Kvelden var langsom og deilig inaktiv. I dag kan jeg kun påberope meg noen omganger med klesvask og en kylling cæsar salat til middag- ellers har det vært veranda og havehuske -og besøk av mamma.

I morgen skal jeg en tur ned på jobb, skal bare skrive bestillingsliste på bøker så det er ikke allverden. På tirsdag skal jeg og tenåringene ta en handletur ut av byen, de trenger nye klær. Selv har jeg hovedbestandelen av sommerens klær innkjøpt, så jeg kan rusle rundt som en “rådgiver” mens jeg kanskje kommer over en brun eller khaki farget halvlinbukse e.l. til meg selv. Eneste jeg mangler synes jeg.. I morgen tror/håper jeg bokpakken min kommer…

I have  some photoes from last week that I’m going to have to use while my camera is out travelling.. Can’t find the little camera anywhere.. Not that I have much to show for in here. My “internal battery” is flat; I sleep as if I have lacked sleep for days, I have headaches that scarily resembles that odd type the neurologist diagnosed me with a year and a half ago; the one he gave me dynamite pills for, my psoriasis is acting up.. in short; I need to wind down. The headaches might be because of the tooth I had pulled on Wednesday, I’m getting a stich removed and a little  guaze- thingy removed that might be pressing to get out from my gum now… And I need to rewind for a few days. I have to go to work for a little while tomorrow, though; have to order some books for next year. On Tuesday the teenagers and I are going out of town to shop for clothes for them. As for me I have pretty much what I need for the summer except a pair of brown or khaki linen and cotton blend pants.

Yesterday I just poked around until noon, then the girls and I went for lunch at the bakery and the evening was lazy and relaxed. Today I only have some laundry to show for, a chicken caesar salad for supper and the rest fo the day was spent on the porch in the sun and mom came over.

About lisbeth58bula

Teacher, mother of two tenage girls, married to a Canadian hubby, currently living in my home country Norway. I knit, crochet, do needlepoint,draw,read, listen to music,laugh a lot- and talk!
This entry was posted in Uncategorized and tagged , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

