Visuell dagbok og collage

Jeg har endelig satt meg ned til litt papir, lim, decoupage lim, saks, farger – aktivitet igjen. Jeg har ikke gjort det på lenge. Begynte å savne det, men brukte litt tid til å besøke blogger med “art journaling”, bla i bøker og hefter jeg har liggende, finne fram bøkene mine og bla litt. Alt før jeg liksom kjente at nå er jeg klar. Da hadde Carly vært på utkikk etter en stor blokk å lage collager en stund. Hun har brukt bøkene sine til tegning først og fremst, så dette var første gangen hun ville sitte med dette. Det pleier å være Kristi som er inne i dette sammen med meg. Carly fant en størrelse på blokk hun var fornøyd med, den hadde spiral binding, noe hun også ville ha. Så på St. Hans aften var vi igang på spisebordet. Dekket til med plast, spredte utklipp utover, fant fram alt vi trengte og satt utover kvelden.

Det var så koselig! Så deilig å være tilbake der det er tid til å sitte med det uten å skulle skynde seg med… alt annet.

Jeg har begynt på en ny side i min store journal også. Den er ikke ferdig.

Jeg bandt en ny bok også, med litt forskjellig størrelser på sidene. Jeg hadde en del utklipp av oppskrifter jeg kunne tenke meg å prøve. De har jeg begynt å lime inn. Hverken forsiden eller oppskriftsidene er ferdige enda. Jeg liker å ha flere ting på gang på likt.

Carly wanted to get a book for collages, she used to draw in all her books, but now she wanted to do collage, big formats. So the other night we collaged and art journalled away. I have wanted to do it for a while, I sort of got out of it for a while.. All the pages above are unfinished. one is from my small art journal, one is from my big one and I also bound a new one with pages of different sizes and shapes. it’s for recipies I have cut out of magazines.

About lisbeth58bula

Teacher, mother of two tenage girls, married to a Canadian hubby, currently living in my home country Norway. I knit, crochet, do needlepoint,draw,read, listen to music,laugh a lot- and talk!
This entry was posted in Uncategorized and tagged . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

