Virkedag!

I går var meget passiv hva huset angikk- og det kan man se! Her har det ikke foregått mye av opprenskende art på en stund. Men i dag skal det til pers, mye av det. Hundehår skal fjernes, støvsugeren skal svinges også i 2. etasje, sengetøy skal skiftes og noe støvtørking skal kanskje også skje. For nå har jeg det ikke hyggelig når jeg setter meg ned. Jeg skal strekke meg til å vente med støvsuging i 2 etasje til et stykke utpå ettermiddagen, for der oppe ligger en festivaldeltaker med tett nese og trenger ualminnelig mye søvn. Det eneste hun fordrer av denne søndagen er middag og kino sånn mot kvelden.. Den andre tenåringen er på overnatting. Hun og venninnen lager kriminalfilm og vi kommer vel ikke til å se henne før i kveld vil jeg tro. Jeg skal nok klare å hygge meg ved det kreative bordet innerst i kjøkkenkroken innimellom gjenopprettelsen av balansen i hjemmet!

Yesterday was extremey passive as far as housework goes. But today I’ m getting my act together! I intend to remove doghair and dust- upstairs and downstairs- bedding shall be removed an washed, “stuff” put in its place. It is just not enjoyable sitting down her right now. I will wait with the vaccuming upstairs until later in the afternoon, though. The festival-girl is trying to cath up on sleep and cure her stuffy nose. My youngest is at a sleepover and I doubt we’ll see her until the evening because she and her friend are filming. They are making a crime movie it is said. Myself, I’m sure I’ll have some enjoyable moments at my craft table in between the organizing/cleaning.

About lisbeth58bula

Teacher, mother of two tenage girls, married to a Canadian hubby, currently living in my home country Norway. I knit, crochet, do needlepoint,draw,read, listen to music,laugh a lot- and talk!
This entry was posted in Uncategorized and tagged , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

