Vellykket telttur

Vi ankom Bevø Camping i rått vær etter en hel dag med regn, så vi tok inn på hytte for natten.  Carly tok kameraet med på stranden straks og både hun og Kristi tok masse fine bilder mens vi var der.

Dagen etter slo vi opp telt etter en nøye vurdering av hvor det var best forhold.

Det fantes ikke skygge der untatt om morgenen fram til åtte, så Melvin Snerken (det er Mannen i huset) og hans eldste datter fant en løsning som tilfredstilte både hund og mennesker.  I hvertfall så lenge vi ikke skulle noe sted med bilen..

Emma var en engel mens vi var der. Hun holdt seg rundt teltet  uansett! Det gikksmåbarn forbi (hun er vill etter småbarn), det gikk hunder forbi, hun lå like godt. Det hadde ikke skjedd for et par år siden. Da hadde vi måttet tviholde henne i bånd 24 timer i døgnet for å styre det overbegeistrede beistet fra å rundslikke alt som kom forbi.

Vi hadde kjøpt noen nye luftmadrasser som overrasket meg stort med sine gode egenskaper. Faktisk var det behagelig å sove på!  Strand stoler skal jeg droppe neste gang, imidlertid. De er ok sånn noen timer på stranda, men de vanlige klappstolene duger bedre for gikta!! Tenåringene hadde ingen kommentar til slikt, selvsagt..

Det var moro at vi alle fire kunne hygge oss sammen på denne måten. Hjemme er vi liksom spredt i våre aktiviteter, og det er jo selvsagt helt greit , men det er koselig å finne sammen uten TV, PC’er og venner, bare hverandre og bøkene våre. Om kveldene, når det ble litt kaldt ute, trakk vi inn i teltet, med radio og bøker, kortstokk og småprat. Festivaldeltakeren hadde pådratt seg en utrolig tett nese, men utstyrt med mye kleenex og en paracet i ny og ne holdt humøret seg på topp hele tiden.

På lørdag var batteriet på kameraet tomt, og laderen jeg trodde var med, var selvsagt hjemme, så da vi dro inn til Fredrikstad for å vandre tundt i Gamlebyen, måtte vi nøye oss med og peke ut fine motiver for hverandre. Vi spiste lunsj på Peppes ved elva og klarte enda  å dytte innpå en soft is etterpå- noen av oss. På ettermiddagen prøvde vi å være på stranda en stund  men det blåste hodepine på meg så jeg måtte gi tapt etter en stund. Kristi og Carly tilbrakte ganske mye tid der nede under oppholdet og tok mange fine bilder.

Det er flere bilder fra turen på Min Flickr- side  (go to this Flickr link to see more photoes fromthe trip)

Here are some shots from our trip to Bevø campsite near Fredrikstad. We had to rent a cabin for the first night due to heavy rains. The next day we found a good site for our tent. The only thing we had to fix was some shade during the day, and my Canadian (he must’ve learned from the Red Green Show) set up a devise that worked like a charm- at least as long as we were not driving anywhere…  We all had a good time, even the festival girl who had a very runny nose and stuffy head. At night we stayed in the room in the middle of the tent with our radio, our books and a deck of cards. The girls took a lot of photoes, most of the ones shown in this post are their shots. Unfortunately I had forgotten the charger for the camera at home so the trip into the old part of Fredrikstad town could not be recorded, but we had a great day there, too.

About lisbeth58bula

Teacher, mother of two tenage girls, married to a Canadian hubby, currently living in my home country Norway. I knit, crochet, do needlepoint,draw,read, listen to music,laugh a lot- and talk!
This entry was posted in Uncategorized and tagged , . Bookmark the permalink.

4 Responses to Vellykket telttur

1. medina says:

Så koselig dere har det. Vi drar til helga på camping men har ikke helt bestemt hvor…

2. rigmor says:

det så deilig ut! Kjenner at jeg gleder meg mer nå til å reise på ferie på mandag!!
    ha en flott uke videre, og nydelige bilder fra turen!

3. Gyldenkron says:

Ser ut som en deilig tur for dere. Camping er supert, selv om jeg foretrekker campingvogn fremfor telt 😉