Om å ikke ta seg selv høytidelig- og om visuelle dagbøker

Det fine med visuelle dagbøker er at man kan utfolde seg med papir og penn, eksperimentere, finne tips og informasjon fra mange forskjellige kilder- og så sant man bare gir helt slipp på prestasjonsangsten så blir det bare gøy og avslappende. Hvorfor ha forventninger om at det skal bli så akseptabelt? Hvem skal bedømme det? På hvilket grunnlag skulle det være? Slik tenker jeg. For jeg er jo ikke en kunstner- så da behøver jeg heller ikke ha krav til hva jeg produserer. Jeg skal bare ha det gøy jeg. Og så deler jeg det jeg driver med på Flickr– og finner mange som ser det på samme måten! Noen ER kunstnere, noen er veldig flinke, noen er ikke så flinke men har stor glede av å øve seg og dele -slik som meg. 

Det er alt.

 

The good thing abour visual diaries is that one can just play around with paper and pencils, find inspiration and tips from all sorts of places and people, let go of expectations when it comes to results and just play around, relax  and have fun with it. Why expect it to be “acceptable” ? For whom? By which criteria? This is the way I think. I am no artist- so I don’t have to expect anything; I can just have fun! I share what I do on Flickr and I find many people there that think the same way. They play and have fun with it like I do; some of them ARE artists, some are really good, some just have fun while they are learning more- like me.

That’s all.

About lisbeth58bula

Teacher, mother of two tenage girls, married to a Canadian hubby, currently living in my home country Norway. I knit, crochet, do needlepoint,draw,read, listen to music,laugh a lot- and talk!
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

