For en deilig dag!

Det har vært et perfekt vær for meg i dag. Rundt 20 grader, helt vindstille på verandaen og delvis sol, delvis skyet.  Etter en tur på butikken med mamma, satte jeg meg ut for å håndsy endekantene på de brikkene og løperene jeg vevde for over et år siden (ugh!). Jeg hadde først lett etter stoff til å kante med, så ble jegi kke fornøyd, venninna mi foreslo heklekanter. Jeg tenkte det var briljant helt til jeg prøvde. Da så jeg heklingen dro for mye i vevingen så jeg droppet det. Nå fant jeg ut at det er helt greit å bare håndsy kantene som er siksakket.

Kaffen ble brygget og radioen kom fram. Herlig, bare herlig, sier jeg!Bill har holdt på på 2.dagen med å flytte scooter ned til mammas carport, lage seg ny arbeidsbenk i garasjen og skal visst ta en stor opprydding der i morgen.

Vi har grillet idag og spist bringebær med vaniljeskum til dessert! Så deilig med alt av bær,  frukt og grønnsaker på denne tiden!

Nå skal jeg straks sette valnøtt- og honningbrød i langpanne i ovnen (prøver ut nye oppskrifter) og her står surdeig som skal bli fransk landbrød i morgen kveld! Håper begge deler blir vellykket og godt.

What a glorious day it’s been. Wonderful for sitting on the porch sewing up edges on the placemats and runners a weaved over a year ago (!)  They’ll all get done tonight.  We had a barbeque and rasberries with vanilla cream afterwards. Now I am baking a walnut/honey bread and on the counter is a sourdough that should end up as a French loaf tomorrow night. I’m trying new recipies and I hope they will turn out successful and tasty! Bill has moved his snowmobile down to Mom’s carport and is here busy making a new work bench in the garage.

About lisbeth58bula

Teacher, mother of two tenage girls, married to a Canadian hubby, currently living in my home country Norway. I knit, crochet, do needlepoint,draw,read, listen to music,laugh a lot- and talk!
This entry was posted in Uncategorized and tagged , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

