Har jeg plutselig fått ånden over meg eller noe?

Jeg har vært på verandaen for det meste i dag. Likevel har jeg rukket masse. Men så var jeg oppe før sju og.. Selv om jeg drakk to langsomme kaffekopper, surra i vei på internett og latet meg noe voldsomt på morgenen var klokka bare halv ti da jeg var klar for aktivitet etter dusjing. Så ble det klesvask og klesrydding, listeskriving for Torsdags-ærender, litt hekling i sola (hoi, detvar varmt). Deretter en riktig kniv-og-gaffel-lunsj med venninnen min. Også på verandaen. og masse kaffe. Så slo jeg meg løs med hundestell med ny børste. Du snakker om effektive greier! Det kom nok underhår av den bikkja til å isolere en enebolig, minst!  Du skal se den børsten er verdt alle sine 250 kroner. Etterpå har jeg fjernet nesten like mye hår fra gulvene her, tørket støv og svingt en langkost på kjøkkenet. Jeg har omtrent glorie kan jeg kjenne. For ikke nok med dette innimellom all sittetiden ute i en ytterst god og varm sommerdag, så har jeg fått presset litt på Bills vintage jakke som har ligget avvist i skapet siden jeg strikket ferdig delene i vinter. Så ble alle løse ender tatt hånd om og pinadø har jeg ikke fått laget mønster deler til et evnt fòr til den også. I kveld skal jeg begynne å montere jakken. Det blir vel kanonisering neste..!

Men trur du jeg finner igjen det allesåtiders godt- at -jeg-har -det poplins-fòret-etter-bestemor som jeg hadde tenkt å sy av da!!?

I am practically ready to be canonized  by now, at least I can vaguely see the halo above my own head.: I have spent most of the day on the porch enjoying a lovely summer day- and yet I’ve done so many useful things in between. Crocheted, vaccumed, cleaned floors, dusted everywhere and done laundry and folded clothes. There was also time for a nice knife-and-fork kinda lunhc with my friend- also on the porch before I tried the new -and very pricy – dog brush. Man! There was enough dog hair on that brush to insulate at least one house.  And then I lugged Bills vintage sweater coat out from the closet where I hid it when I finished the knitting of all the parts in the winter sometime. I have fastened all the loose ends, ironed it carefully  AND made a pattern for lining. (I think I am about to grow wings)

But where the heck is the verygoodforlining- fabric that I had been smart enough to save  from some chest after grandma?!?!

About lisbeth58bula

Teacher, mother of two tenage girls, married to a Canadian hubby, currently living in my home country Norway. I knit, crochet, do needlepoint,draw,read, listen to music,laugh a lot- and talk!
This entry was posted in Uncategorized and tagged , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

