Nødvendige aktiviteter

Jeg skal rengjøre bak stekovnen i dag. Grøss og gru det er nødvendig. Men sant og si trodde jeg det ville vært verre. Likevel…

Jeg skal ringe og bestille ved, ta noen andre nødvendige telefoner og levere papirer i banken. Nødvendig alt sammen.

Men jeg skal også jobbe med den første doble siden i boken jeg fikk tilsendt fra The Sketchbook Project 2011. Jeg har ofte tenkt at slikt er for luksus å regne når det gjelder tidsbruk. Jeg tror jeg har forandret mening. Det er helt nødvendig å gjøre noe kreativt når man er litt eller mye kreativ av seg. Når jeg tenker etter har jeg alltid gjort noe praktisk-estetisk. Hele mitt liv. Tegne har jeg gjort fra jeg kunne holde en blyant. Og jeg sluttet aldri. Spille instrumenter har jeg gjort siden jeg var fem år gammel. Fra jeg var 12-13 har jeg hatt stor glede av skriving.Fra jeg var nærmere 20 fikk strikking, hekling, hakking, brodering, makrame-arbeid og sying fart på seg.  Tidvis har noe av det ligget på vent. Men én ting er sikkert: For meg er det tegn på at jeg er i vater, mer eller mindre. Eller kanskje også på at jeg prøver å komme i , eller forbli, i vater…

Jeg gikk et par dager og lurte på om jeg skulle opprette en egen blogg om dette prosjektet, men slo det fra meg av to grunner: 1. Det har jeg virkelig ikke tid til lyst til å bruke tid på. 2. Denne bloggen er om alt-mulig-rart-jeg-driver-med likevel, så hvorfor skulle jeg skille ut dette?

About lisbeth58bula

Teacher, mother of two tenage girls, married to a Canadian hubby, currently living in my home country Norway. I knit, crochet, do needlepoint,draw,read, listen to music,laugh a lot- and talk!
This entry was posted in Uncategorized and tagged , . Bookmark the permalink.

2 Responses to Nødvendige aktiviteter

  1. mimouna says:

    Kreativiteten må få utløp, ellers tror jeg det blir grått og trist. Spennende prosjekt du holder på med, og så kan man jo tenke og planlegge litt mens man vasker bak komfyren. 😉

  2. Jane says:

    Så gøy å se at du har kommet i gang med boka. Jeg håper det ikke tar for lang tid før jeg får min i posten. Kreativiteten må ut. Jeg blir sur og lei om jeg ikke har/ tar meg tid til å gjøre noe kreativt.

Leave a Reply

