Bedre enn planlagt.

Jeg var innstilt på å jobbe med årsplaner i dag, og dro ned på jobb etter frokost. Der var det mange somallerede holdt på så det var koselig å se dem. Til min store glede skjønte  jeg fort at jeg jo har liggende aldeles flotte årsplaner for alle engelsk-klassene jeg skal ha (fra 3. opp til 7kl), norsken i min egen 3kl er klar og da er det bare matte i 3 klasse jeg må se på fordi det er nytt for meg i år. Barnemat! ( I forhold til det jeg så for meg i morges) Så da dro mamma og jeg på bytur; tok oss god til på markedet på torget hvor det var fullt av artige boder med håndverks ting og mange kjente. Etterpå gjorde vi noen ærender og så gikk vi på kafé og drakk kaffe og pratet med flere kjente. Kos, kos, kos! Så var det litt matvarer å få i hus og nå tok jeg et bilde av alle bærene jeg kjøpte på torget: Bringebær, hageblåbær og moreller av “Jordbærdamen” på torget og rips av noen smågutter som har snekret seg kiosk utenfor huset til den ene, men som hadde blitt invitert til å delta på markedsdagen. Hyggelig for dem. Litt av en blodpris for to små kopper rips, da, men skitt au (14kr koppen) de var jo så søte. Tenkte så det knaket for å regne ut prisen og finne ut av vekslepengene. Han ene rakk til og med opp handa da han fant ut summen- av gammel vane, må det ha vært for han vet nok ikke at jeg er lærer siden han går på byskolen og jeg jobber utenfor byen. Har også kjøpt dobbelsidig tape. lim, svart og hvit tusj og en white-out pen som skal være kul å skrive med i “art journal”. Må prøves! Vill også kjøpe nye albumblad til min tegneserie-dagbok, men de hadde ikke! Må finne en annen løsning..

This morning I thought I had to spend the day making year- planners for every subject I’m teaching this fall. I went to work to pick up some books and met most of the teachers who were already on the task. When leafing through my stuff I realized I have perfectly good planners for all my English  classes in place (from grade 3 and up to 7) and I did the grade 3 Norwegian yesterday. So all I needed were the gr3 math books. This made me so happy, I went and picked up mom and we took a trip uptown to the craft market that took place today at the market square. We met a lot of aquaintances and looked at nice crafts and I bought berries. The blueberries, raspberries and black cherries are from the “Strawberry-lady” that alwasy sells her berries there and the  red currants are from some little boys who had a temporary store outside their house the last few days. Now they had been invited to join the craft market and they sold berries like crazy. They were cute, thinking hard to figure out what to charge and how much change to give back. The one even raised his hand when he figured out the sum and he does not know that I am a teacher since he goes to the town school and I teach outside of town. They had some steep prices (14 NOK a cup) but they were so cute I had to shop. I have also bought some new double sided tape, glue and white and black markers- plus: a white-out pen since I saw some had used that for journaling. Have to try it out! Tried to find album sheets to catch up with my comic book style holiday journal but to no avail. Have to think of some other solution… Mom and I then went to the bakery and had coffee and met more people to talk to. Nice,nice, nice! Then I got some groceries before heading home.

About lisbeth58bula

Teacher, mother of two tenage girls, married to a Canadian hubby, currently living in my home country Norway. I knit, crochet, do needlepoint,draw,read, listen to music,laugh a lot- and talk!
This entry was posted in Uncategorized and tagged , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

