Det var noe annet!

Solen skinner gjennom vinduene igjen etter en dag med fullstendig åpen himmel som laget utallige nye bekker og utvidet eksisterende bekker til mindre elver i går. Vi har fått et problem med fukt ved kjellertrappen pga de siste voldsomme regnskyllene og må spørre oss litt rundt for å få tak i noen fagfolk som kan kikke på det og råde oss. Jeg er helt sikker på at det er konsentrert til ett lite område rundt hovedinntaket og kun ved voldsomt regn som bakken ikke klarer absorbere straks det kommer ned, så det holder meg ikke våken om natten akkurat, men det må tas itu med! Jeg var så trøtt etter turen til Notodden igår at jeg ikke var verdt mer enn å lage middag. Siden lå jeg på sofaen stort sett inntil jeg la meg før klokka 10. Lå en stund og så på filmen “Saman er ein mindre aleine” etter boken av Anna Gavalda men fikk ikke med meg slutten. Får låne den på DVD siden, for den var god igrunnen. i dag skal tenåringene taes med til byen for å få tak i notatbøker og bokbind til skolestart, dessuten trenge de nye løpesko til gymmen. Det er alt jeg har av planer så langt… Mannen i Huset drar og fisker.

Today the sun is shining through our windows again and that is a lot better than yesterdays extreme downpour that created new creeks everywhere and changed excisting ones into small rivers. We have discovered a water problem in the basement by the main intake. We know it’s only occuring when we have extreme rain showers like yesterday and on Tuesday when the ground can’t seem to soak up the water as fast as it is coming down, but it’s gotta be taken care of. We are not loosing sleep over it or anything but will ask around to find some expert to look at it and advise us on what to do. I am taking the teenagers uptown today to buy some schools supplies and get them new running shoes for gymnastics. That’s all my plans for today so far. The Man of the House is going fishing I hear..

About lisbeth58bula

Teacher, mother of two tenage girls, married to a Canadian hubby, currently living in my home country Norway. I knit, crochet, do needlepoint,draw,read, listen to music,laugh a lot- and talk!
This entry was posted in Uncategorized and tagged , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

