Begynnelser og ender

Skulle det ikke være fint vær i dag , da? Jeg står sånn nesten i startgropa til å vaske badet og støvsuge i 1.etasje, men vurderer å ta 2.kaffekopp på balkongen. Jeg har ikke sittet oppe på balkongen i hele sommer. Nå er sommeren snart slutt og jeg kommer liksom i tanker om hva jeg IKKE har gjort. Selvsagt er listen med det jeg HAR gjort mye lengre, så det med balkonger er jo bare sånn “krampe-tull” man sysler med på slutten av faser.. Det begynner å nærme seg slutten på å ha verandadøren åpen siden det er en annen temperatur der ute, dessuten er biene begynt å bli en sann plage!

Jeg har sittet med avisen i det lengste i morges, lest kronikker og lange artikler; virkelig pløyd den. I morgen er det tilbake på jobb, først med et par planleggingsdager hvor folk flyr i sikksakk rundt hverandre for å ordne alt som ordnes skal til skolestart. Jeg vil huske å puste dypt! Denne høsten har jeg tenkt å gjøre noen små, men viktige endringer i min hverdag- noe jeg vil komme tilbake til etterhvert som ukene skrider fram.

I am just about to attack my house with some cleaning devices in hand. I have had a very slow start with coffee and close-reading of the newspaper. Then I got thnking about what I haven’t done this summer and one little thing is having a morning coffee on the balcony upstairs. Of course there is a long list of things I actually have done this summer and the list of the opposite is short in comparison, but the balcony thing is on my mind simply because this is the last day of my vacation. We are at the end of keeping the porch door open since the temperature is changing a bit out there, besides, the bees are getting really annoying! Tomorrow is back to school; first with a couple of  planning days when people run in zigzag. I will remember to breath deeply! This fall I will make some small changes in my dayily life- which I will get back to later as the weeks progress.

About lisbeth58bula

Teacher, mother of two tenage girls, married to a Canadian hubby, currently living in my home country Norway. I knit, crochet, do needlepoint,draw,read, listen to music,laugh a lot- and talk!
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

One Response to Begynnelser og ender

  1. Kristine says:

    Det er så mye vi skulle ha gjort. Alltid er det noe jeg har dårlig samvittighet for at jeg ikke har gjort, men når jeg tenker etter så er ikke alle så viktige. Den eneste som
    gremmes over at vinduene ikke er pusset er jo meg, så hvorfor ikke kose meg med
    andre aktiviteter heller ? Det er viktig å lese bøker også, syns nå i hertfall jeg.

Leave a Reply

