Ta deg tid til å se disse bildene!

 

Det er strålende sol og vakker høst der ute og jeg burde kjørt opp i fjellet. Det er bare det at jeg har så sår hals at det er best å ta det hele i et noe langsomt tempo så jeg ikke blir syk til uka. Jeg skulle hjelpe til med litt oversettelse av spansk til norsk og omvendt i går på Kjerringsveien .I forbindelse med Kvinner hjelper Kvinner hadde de besøk av en dame fra Monte Cristo i Guatemala. Hun skulle selge håndlagde smykker som kvinnene der borte har laget. Jeg var ikke mye tess etter ikke å ha øvet meg med noen på over 20 år, men heldigvis var det en chilener der omtrent hele tiden og han har bodd i Norge i årevis. Det var sol og deilig i går også, men jeg hadde altfor tynne såler på skoene mine og sto i skyggen ved dalgsboden fra 11 til 2. Derfor den såre halsen. Kristi gikk”Sveiven” med to venninner -og sammen med innpå 2000 andre damer. Hun tok fabelaktige bilder fra foten av Gaustatoppen der stien går og ned mot Rjukan i Vestfjorddalen. Så jeg MÅ bare legge dem inn her og vise dere!

I have a very sore throat today and I’m taking things slow so as not to get sick next week. I was helping out – or trying to- translating between Norwegian and Spanish in connection with the big event of every fall in my town: The 2000 women who walk  along the Gausta top (the link is in English). Our community has a friendship town in Guatemala and this year a Guatemalan lady came to sell jewellery the women in Reu had made. Hence my feeble help. I had summer shoes on, which obviously gave me the sore throat when coupled with standing in the shade by the sales booth for three hours. Luckily a man from Chile who has lived in Norway for years was there as well!

Kristi walked along with the 2000 ladies together with two of her friends and too some awesome shots from  the  walk and the view from the foot of the mountain down on our valley. I just had to share them with you.

Here she zoomed in on our house!!  Her har hun zoomet inn på huset vårt!!

About lisbeth58bula

Teacher, mother of two tenage girls, married to a Canadian hubby, currently living in my home country Norway. I knit, crochet, do needlepoint,draw,read, listen to music,laugh a lot- and talk!
This entry was posted in Uncategorized and tagged . Bookmark the permalink.

10 Responses to Ta deg tid til å se disse bildene!

  1. Liselotte says:

    Åh altså, hvor I bor smukt, Lisbeth Bula. Jeg misunder jer de smukke landskaber og ønsker snart en tur derop 🙂

  2. Bonnie says:

    Wow! Once again, your blog makes me wish I lived in Norway.

    • Janne says:

      Du må hilse frøkena og si hun har tatt flotte bilder. Hva slags kamera har hun brukt når hun får husa våres så tydelig med?
      Og så må du spørre Kirsten om jeg kan få låne bilde og legge ut i min blogg en dag :o)

      • Lisbeth Bula says:

        Hun har brukt mitt kamera: Sony Cybershot med 10x optisk zoom. Det har lett for å bli litt for lyse bilder med det- og litt for lite dybde synes jeg. (men så kan man jo fikse det litt etterpå
        ;-). Det har hun imidlertid ikke gjort her..

  3. Hannesol says:

    Så flotte bilder! Og så heldige de var med turværet 🙂 Ha en fin uke, håper du slipper unna den værste forkjølelsen.

  4. Ditte says:

    Vi bor i et vakkert land! Kort og godt!! :o)

  5. Takk for kommentar på bloggen min!

    ja, plantefarging.. Du får bare følge med 😉 så kommer det nok litt framgang etterhvert som jeg forstår den! hehe…

    Nydelig utsikt fra toppene der ja!

  6. Janne says:

    Veldig bra kamera da. Ble så imponert jeg når husene våres kom så klart frem. Fine bilder :o)

  7. Birgitte says:

    Fine bilder K tok !! Og det var virkelig så fint der oppe den dagen… Optisk zoom eller ei hi hi, morsomt det ned på huset!!

Leave a Reply

