Like før

.. jeg tipper overende, så trøtt er jeg. Siden jeg tok den tidlige morgenvakten i dag, kjente jeg meg passe sigen etter middag også. Likevel kom jeg meg opp av sofaen og gikk på strikke-kafe. Har ikke vært der siden det satte igang igjen ved skolestart. Men hva skulle jeg strikke? Jeg har annet syssel som ikke skal synes her inne, men som fordrer hender som jobber, men ikke egner seg til å puttes i vesker og dras med på skravle-kafe… Så jeg la opp til et sjal og håper intenst at det vil bli mitt denne gang! Jeg har endog bestemt at et sterkrosa garn er ypperlig til min nye sorte trenchcoat- og like eminent til min grå, korte kåpe til vinteren. Dermed ble det dobbelt, tykt kamgarn på pinne 8. Det raste i vei i løpet av kvelden- og hodet kan nesten ta helt pause mens jeg strikker. Bare et kast til økning først, sist, og på hver side av midtmasken.

Despite the early morning shift I got myself off the couch this afternoon and went to the knitting cafe. I have projects not to be shown in here right now- it is unsuitable to be put in a bag and brought to a room full of talking ladies, so I started a shawl for myself; yes for ME. It’s gotta be for me because it’s bright pink, double yarn, needle size 8 mm and it will fit perfectly around my neck when I wear my new, black trenchcoat or my grey, short winter coat. Now I’m ready to fall into bed very shortly!

About lisbeth58bula

Teacher, mother of two tenage girls, married to a Canadian hubby, currently living in my home country Norway. I knit, crochet, do needlepoint,draw,read, listen to music,laugh a lot- and talk!
This entry was posted in Uncategorized and tagged . Bookmark the permalink.

5 Responses to Like før

  1. K@ri says:

    Det blir da lekkert 🙂
    Vil det si at du øker 4 masker på rettsiden og ingen på den vrange?
    Jeg pleier strikke i rillerett ( ja, jeg syns den vrange omgangen blir drepende lang etter hvert…..) og øke en maske i begynnelsen av hver omgang. Det vil vel si at jeg bare øker halvparten av hva du gjør…. Men du får sikkert ett sjal som ikke er så langt midt bak? Og det trenger det jo slett ikke være…. Jeg må nok se litt på den saken der 🙂
    Ha i alle all en finn dag, – og senk tempoet om det er mulig!
    Vakre tanker fra K@ri*

    • lisbeth58bula says:

      Ja, jeg øker 4 tilsammen på hver rette omgang. Vil ha det “bak fram” i halsen ute og da blir det ikke så lang “spiss” på denne måten. Faktisk synes jeg det blir en liten bue opp på midten når man øker på hver side av midtmasken også, noe som blir feil for ellers. Men slik jeg skal bruke det blir det deilig i halsen der kraven er litt åpen foran.

  2. K@ri says:

    He he…
    En finn dag er jeg ikke så sikker på om du vil ha, men jeg ønsker deg i alle fall en FIN dag!
    K@ri*

  3. Nina says:

    Jeg er helt enig med deg, tror rosa til både sort og grå kåpe blir veldig pent!
    Riktig god helg!
    Hilsen Nina

Leave a Reply

