Det har vært en fableaktig høstdag; regnet stoppet og det var blå himmel og vakre høstfarger den hele lange dag. Arbeidsdagen gikk som den pleier. Imidlertid har jeg gått med et lite utslett i flere dager, men nå har det da sannelig bare blitt verre. Det klør, det sprer seg i fjeset og det er litt rødt og små-vablete. Det passer veldig dårlig, høstferien står for døra og jeg har planer om å nyte høstuka i fulle drag. Nå sitter jeg her med kløende, smårødt fjes og en generelt uggen følelse i kroppen og en litt små-tett nese. Jeg har alt vært hos legen for noe jeg mente var øyekatarr og fått dråper for det.Magen murrer som den har gjort i ganske mange dager nå og jeg er i grunnen ikke særlig tess! Jeg har sovet litt på sofaen etter middag og så hjemsøkte jeg  kjøkkenet og fant en antihistamin-pille som kanskje kan kverke litt av ansikts-kløen. Kanskje det henger sammen det hele. Kom igjen piller; gjør underverker mens jeg slapper av i godstolen med “Munter mat” på NRK 1 og nytt blad fullt av høstens strikkeoppskrifter.

It’s been a glorous fall day, the rain stopped and the sky was blue. Fall colours everywhere. As for me it is a pretty pitiful story right now. I already went to see the doctor for what I thought would be an eye infection. Now I am battling a rash on my face, itchy and bothersome, my nose is stuffy and I have a generally unpleasant feeling of getting sick, my stomach has been funny for a couple of weeks already. Maybe there’s a link between it all. I rummage through my kitchen and found some anthistamines to take. Come on, pills, do your thing while I settle into my recliner with a humorous danish cooking show and a new magazine full of fall knitting patterns.

About lisbeth58bula

Teacher, mother of two tenage girls, married to a Canadian hubby, currently living in my home country Norway. I knit, crochet, do needlepoint,draw,read, listen to music,laugh a lot- and talk!
This entry was posted in Uncategorized and tagged , . Bookmark the permalink.

3 Responses to

  1. K@ri says:

    Tusen takk for hyggelig “fødselsdagshilsen”!

    Hmmmm…. Jeg tror du trenger til en ferie, og jeg håper det bringer deg tilbake til normalen både på den ene og den andre måten 🙂
    Sjalet du strikket ble kjempelekkert!!! Jeg har ikke mindre enn 2 prosjekter på pinnene. Begge er i silke. Det ene er lilla i rillerett, mens det andre er hvitt, og på det har jeg brukt den samme økingen som deg. Ikke så mange cm enda, men det skal blir spennende å se hvordan det blir.
    Ønsker deg ei fin helg.
    Vakre tanker fra K@ri*

  2. Kristine says:

    ha en god ferie, og bli bra igjen.
    Noen gode ideer i strikkebladet ?

    • lisbeth58bula says:

      Ja, det var da noen fine strikkeoppskrifter. Men ikke noe JEG antakelig kommer til hive meg over straks, for si det snn

Leave a Reply

