Emma og jeg var ute på vår morgentur i halv ni tiden, da hadde jeg allerede vært våken i over en time. Jeg har sovet godt og inderlig hele uka, det må være det som gjør meg til en morgenfulg enda det er fridag. Det blåste forferdelig i går kveld og natt, og siden vi hadde tid til litt lengre tur enn vanlig i morges, så jeg mange søppeldunker om lå overende og søppel som lå strødd. Akkurat nå høljer regnet ned. Kanskje vi får være glade det ikke kommer i form av snø, da hadde vi hatt temmelig mye! Strikket ferdig en pulsvante i går. Jeg hater den igrunnen, men gidder ikke starte på nytt.. Den kommer til å varme uansett- og nå kan jeg begynne på nr. to i dag.  Mannen i Huset sitter i Korea og jobber på hotellrommet i helgen, ett møte eller to til uken og så kommer han hjem i det vi går neste helg i møte. Trolig blir det å snu i døra for han har ting å ordne i motsatt retning på jordkloden før han kan trekke pusten og se fram mot advent og jul hjemme i sin egen stue. Akkurat nå er jeg glad jeg ikke er i hans sko! I dag blir det en tur ut for å handle inn det som trengs til en gjeng tenåringsjenter på søndag. Carly skal ha Halloween med venner her for mandag fyller hun 16 år. Det er bestilt taco, jeg må vel bake litt også.  De skal leie en eller annen skrekkinngytende film, sies det.. Der faller jeg av lasset, for jeg forstår ikke hva som er så morsomt med frivillig å skremmes!

Here is the first fingerless mitten I knitted. I hate it, but don’t feel like unravelling. Besides it’ll warm my hand anyways. I’ll start the next one today.

I was up early due to a week of good, wholesome sleep every night. Emma and I have been for a morning walk, a bit longer than usual since we had lots of time on our hands. I was very windy last night so we saw several garbage cans that had blown over and garbage was strewn all over. Now it is pouring rain out there and I am after all glad it isn’t coming down as snow! I have some errand to do this morning; Carly is having friends over for Halloween on Sunday since it’s her birthday on Monday. There is an order in for tacos and I guess I should bake a cake of some sort.. Hubby is in Chorea, in his hotelroom swamped in paper work and he has a meeting or two next week before he head home at the end of the week. Then he has to turn around and travel in the opposite direction on the globe and take care of stuff there. I am glad I am not in his shoes these days.  When December comes he can probably take a deep breath and enjoy advent and Christmas with quiet home life.

About lisbeth58bula

Teacher, mother of two tenage girls, married to a Canadian hubby, currently living in my home country Norway. I knit, crochet, do needlepoint,draw,read, listen to music,laugh a lot- and talk!
This entry was posted in Uncategorized and tagged , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

