På’n igjen

med ny uke, travel mandag på jobb, flere lærere og assistenter borte (og vi er en liten skole). Heldigvis hadde jeg en porsjon kjøttkaker i brun saus i fryseren, så middagsforberedelsene var minimale og mens potetene kokte, blandet jeg ingredienser til sirupskake. På’n igjen for mannen som dro til sitt utenbys kontor tidlig etter middag siden han fremdeles er tidlig trøtt om kvelden etter sin Asiatur forrige uke. Kjøre i mørket mens man er trøtt er jo ikke akkurat optimalt.. På’n igjen var det også med lekse-støtte til min yngste som slet med naturfagsprøven som skal gjennomføres til onsdag. Jeg har ikke studert det perodiske system og atomenes egenskaper siden jeg var 16 år selv, så det var  hjerne gymnastikk. Faktisk tror jeg jammen jeg har forstrukket hjernen en smule! Jammen har jeg det.                 

 Er sikkert sunt… Det er ikke kaken- men god var den. Husj, i fryseboksen med seg!

All over again: new week, busy Monday at work, several teachers and assistants not present (and we are a small school). Luckily I had a portion of meatballs in the freezer, so dinner preparations was nothing. While the potatoes were boiling I mixed together the ingredients for a cake. All over again for Hubby who left right after supper for his out-of-town office. He’s still on Asia time and gets tired really early in the evening. Dark roads and tired head is no good combination. All over again I also had to study the periodic system when helping my youngest who is having a test on atoms and related intricate stuff. I haven’t touched on that since I was 16 myself and I can almost feel my brain has overheated a bit. That’s probably good for me. Not so good for me was a piece of cake, although very tasty. Shoo- into the freezer it goes!

About lisbeth58bula

Teacher, mother of two tenage girls, married to a Canadian hubby, currently living in my home country Norway. I knit, crochet, do needlepoint,draw,read, listen to music,laugh a lot- and talk!
This entry was posted in Uncategorized and tagged , . Bookmark the permalink.

4 Responses to På’n igjen

  1. K@ri says:

    Jeg skjønner at jeg bare må komme med ut på kjøkkenet før jeg tar kvelden. Jeg har planlagt en krydderkake siden middag, men den er enda ikke kommet lengre, og jeg tok en veldig lang omvei på turen i kveld for å slippe, men jeg vet at jeg ikke blir fornøyd før kaka står på kjøkkenbenken, så takk for inspirasjon. Jeg skulle så gjerne ha latt deg få prøvesmake, men det er nok ikke så enkelt det…..
    Jeg regner med at jeg må søke support hos deg når jeg skal hekle kanten på sjalet mitt. Jeg kunne ikke la være når jeg så hvor fint ditt ble, men jeg var så dum at jeg valgte silke og tynne pinner, så TTT. Jeg har 350 masker på pinnen nå, men jeg tror jeg trenger enda flere. Vet du hvor mange masker du hadde når sjalet var ferdig forresten?
    Anyway: Vakre tanker fra K@ri*

  2. mimouna says:

    Det er jammen mye man skal rekke over på en vanlig hverdag. Men kaken så jo fristende ut da. Litt godt må man unne seg.

    Jeg tror ikke at min hjerne er forstrukket med forstrikket. Hihi! 😉

  3. Birgitte says:

    Ho ho forstrikket hjerne, den var god!!!!

  4. lisbeth58bula says:

    Ja, mimouna kan få sagt det noen ganger!! 😀

Leave a Reply

