Tidlig på’n

..var jeg i dag. Uvanlig tidlig, ja, så tidlig at det var litt mandagsluksus å unne seg på morgen kvisten. Så derfor brygget jeg en stooor kopp kaffe som ble med opp i flanells-sengetøyet sammen med boken jeg leser før jeg i det hele tatt trengte å tenke på mitt eget eller min hunds morgenstell .  På arbeid fikk jeg sånn fart på planleggingen  av undervisningstimer for kommende uker at jeg nesten ikke klarte å bremse nok ned til å pakke sammen og gå litt over fire. Med en viss fjernstyring av tenåringene som var hjemme før meg, ble det middag ganske raskt og nå gjenstår kaffe, bok, strikketøy og peis – alt sammen velsignet godt for den som har gjort et hederlig dagsverk og vel så det! Ute er det mørkt og kaldt og  det er kun en hund som kunne tenke seg å oppsøke den slags. Men jammen skal hun få vente en times tid hvis det står til meg!

I was up so early today that I had time for a huge mug of coffee and some reading  while tucked in under my flanell blankets in bed before I had to tend to my personal grooming or my dog’s needs. At work I got so into the planning of my up and coming lessons that I had a hard time putting the brakes on around four o’clock. I remote controlled the teens at home to start up supper and now there’s all kinds of time for coffee, my book, some knitting and other pleasurable spare time activites. Outside it’s dark and cold and there’s only the dog that feels somewhat tempted to head out there. She’s going to have to wait for another hour or so if it’s up to me. And it is up to me.

About lisbeth58bula

Teacher, mother of two tenage girls, married to a Canadian hubby, currently living in my home country Norway. I knit, crochet, do needlepoint,draw,read, listen to music,laugh a lot- and talk!
This entry was posted in Uncategorized and tagged , . Bookmark the permalink.

One Response to Tidlig på’n

  1. mimouna says:

    Høres ut som en god mandag! De finnes de også. Godt å slappe av etter en effektiv dag når man har fått gjort det man skulle og vel så det.

    Ha en fortsatt fin uke!

Leave a Reply

