Jeg burde kanskje skjemmes..

Ikke fordi jeg har ryddet i mine årganger med interiørmagasiner…

..men fordi det var så ALVORLIG mange og tanken på hva som hadde gått med av penger ble litt mye for meg da jeg så hva som lå igjen på gulvet til tross for at den største gulvbunken er kjøpt for en tredel av vanlig pris. OG vi snakker om blader siden 2003. Merk deg det for all del!

De går en uviss skjebne i møte- de på gulvet. Men så er det det at jeg ikke er noen minimalist… Kanskje jeg ikke orker å kvitte meg med dem. Kanskje jeg kan gjemme dem i en krok et eller annet sted? Kanskje noen andre kunne hatt glede av dem?

Det begynte med at jeg skulle finne de som er julenumre. Det er så hyggelig å bla i dem om kveldene når jeg bare trenger å flate ut innimellom i desember – som straks stikker hodet frem. Ja for du har vel tenkt på at neste helg er 1. advent? Jeg får lit små-hetta av å tenke på det, men nå har jeg vært og lagt klar adventstingene i kjellerboden og funnet julemagasinene. Noen lilla lys skal jeg vel klare å raske med meg i butikken i dag også, så kan det bare komme. Jeg skal holde meg selv i tømme og gjøre alt for å innta en COOL holdning til juleforberedelsene. Men visse håndarbeids-julegaver henger litt over meg, da. Nå til dusjen, jeg, mitt late øk!! Er du litt skjerpet nå så kanskje du kan få  gjort noe mer enn bare å skjemmes over magasinene dine, sier jeg til meg selv!

I  probably should be ashamed of all the interior decorating magazines I own.. The money I’ve spent..In my defense, it is in the course of the last 7-8 years! I decided to organize them as I pulled out the Christmas issues. I ended feeling a bit confused as to what to do with the “left-over” stack on the floor. I am not a minimalist and it’s hard for me to throw things out. Maybe I can find a hidden corner to put them in.. I like getting the Christmas issues out for the December evenings when I curl up and try and act COOL about the preparations I feel overpower me. I have also been in the basement digging out the advent stuff for next weekend. I just need to get some purple candles on my round in the stores today. Certain self made presents also stress me out a bit. If I can only get myself into the shower now: Get going, I say to myself, then you’ll be able to squeeze in some craft time, lazy bone!

About lisbeth58bula

Teacher, mother of two tenage girls, married to a Canadian hubby, currently living in my home country Norway. I knit, crochet, do needlepoint,draw,read, listen to music,laugh a lot- and talk!
This entry was posted in Uncategorized and tagged , , . Bookmark the permalink.

One Response to Jeg burde kanskje skjemmes..

  1. Kristine says:

    er det noe mer fornuftig å bruke pengene på ? Litt moro skal vi jo ha. har samlet mange hagebøker og strikkebøker som kanskje ikke blir brukt, men kjekt å ha !
    jula stesser meg alltid. Har akkurat kjøpt et bord til og flere stoelr for å få plass til alle på julaften. i år blir vi 11, neste år kan del bli fler( Erik har ikke unga sine i år), og mamma blir på sykehuset i år. skal opereres 9 desember, blir sittende 6 uker uten kneledd, før de legger inn et nytt. Hun har en ide om at hun kan bo hjemme noen av de seks ukene, men det tror jeg blir umulig, må prøveå få overtalt henne til å forstå at hune ikke er for gammel til å bo på sykehjem de ukene. Kommer hit i morgen, så da har jeg litt å jobbe med !

Leave a Reply

