For et sammentreff!

Da Bill kom hjem fra sin siste utenlandstur hadde han med engammel  radio av bakelitt. Han lurte på om jeg ville ha den på radiobordet etter mine besteforeldre -det er av flammebjørk og er fra tretti-førti tallet og er antakelig det fineste møbelet jeg har! Jeg syntes han hadde en artig radio med, men det ble helt feil å sette den på radiobordet mitt, så den fikk plass i hyllen ved kamerasamlingen hans.

I formiddag hadde han lett rundt på Finn.no for å se etter en radio som passet på radiobordet mitt og fant  det aldeles perfekte:

Denne er litt mørkere enn den mine besteforeldre hadde, men ellers er den helt lik! Men ikke nok med det: den var til salgs rett nede i gaten her! Jeg fòr av gårde straks- og kom hjem med radioen som jeg bare betalte 150 kroner for.

On Bill’s last trip abroad he came across a bakerlite radio from the 50’s. He asked me if I wanted it placed on the old radiotable I have after my grandparents. I didn’t because that table is from the 30’s-40’s and is made of a really nice kind of birch that I don’t know what is called in English.  So this morning he was searching the Norwegian sellers website for an appropriate radio for my table and came across one that is just like the one my parents had on that table. Except for it being of a darker colour than the one I remember, it was perfect! And what more: it was for sale just down the road from us! For next to nothing! Now it is placed on my radio table and Bill’s bakerlite has found it’s place beside his camera collection on the shelf.

About lisbeth58bula

Teacher, mother of two tenage girls, married to a Canadian hubby, currently living in my home country Norway. I knit, crochet, do needlepoint,draw,read, listen to music,laugh a lot- and talk!
This entry was posted in Uncategorized and tagged , . Bookmark the permalink.

4 Responses to For et sammentreff!

  1. K@ri says:

    Lykken står den snille bi ˙·٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙

    Adventsklem fra K@ri*

  2. mimouna says:

    Så koselig å finne maken radio. Kjekt med slike ting som gir gode minner.

    Ha en fin uke!

  3. Vibeke says:

    For et hyggelig sammentreff! Ekstra koselig med samme type radio. Radioer av den typen fantes jo i alle hjem i min barndom, så jeg blir litt nostalgisk ved gjensynet. 🙂

  4. lisbeth58bula says:

    Det er nettopp det som er morsomt med sånne gamle ting. Man har et forhold til dem, mange minner vekkes. Jeg blåser i reell pengeverdi, egentlig.

Leave a Reply

