Sølvpuss

Så fikk jeg jammen med meg en liten visitt med søsteren og moren min idag til tross for tufse tilstander i min kropp. Siden søsteren min bor så langt unna er det ikke ofte vi sees.

Jeg har en svinekam i ovnen så om ikke så brått blir det god mat på bordet. Dessuten hadde jeg håpet å få puttet et brett med medisterkaker i stekovnen etter middag. slik at jeg kan fryse ned en god porsjon til julemat. Jeg lager som regel noen av normal middags-størrelse og så noen ganske små som er til koldtbord som fingermat nærmest.

Jeg har pusset sølv i dag også. Det var jo en ganske fordringsløs aktivitet, satte meg ved kjøkkenbordet og så gikk det av seg selv.

I have shined the silver today, an activity easy to do for an aching body since you can sit at the table with it. I also got to see my sister for a little while. She lives two and a half hour from here so I don’t get to see her all that often so that was nice.  Now I have a smoked ham in the oven for supper and I am hoping to make some pork meatballs afterwards and freeze them for Christmas.

About lisbeth58bula

Teacher, mother of two tenage girls, married to a Canadian hubby, currently living in my home country Norway. I knit, crochet, do needlepoint,draw,read, listen to music,laugh a lot- and talk!
This entry was posted in Uncategorized and tagged , , . Bookmark the permalink.

5 Responses to Sølvpuss

  1. bente says:

    Så flink du har vært som har fått unna sølvpussen. Jeg har ikke kommet skikkelig i gang hjemme, men har desto mer julefølelse på jobb. Det sørger Niss Nils for og hemmelig nissevenn.

  2. Kristine says:

    så mye energi du har. Sjøl er jeg tømt for energi. Ligger og passer sofaen.
    har hengt opp julestjerna i vinduet, det er alt. Ennå ikke kjøpt en julegave.
    snart så panikken tar meg………………..

  3. lisbeth58bula says:

    Bente; Ikke noe problem med sølvpuss når selve middagsbestikket ligger i plastposer spesielt for sølv og det er like fint. Da er det bare noe småtteri igjen.

  4. lisbeth58bula says:

    Kristine, alltid gøy å høre fra deg her inne. Neida, har slett ikke mye energi, tvert imot går det på slepegir av og til (eller rett så ofte kanskje..) Her i bloggen kan man jo f. eks ikke flashe haugene med skittentøy eller stryketøyet som ligger i haug på kjøkkenet akkurat nå.. Hihi

  5. Birgitte says:

    ELSKER alt som glitrer til jul- nydelig!!!!

Leave a comment