Hmmmmmm….

Jeg baker kanelboller som – hvis jeg har usannsynlig flaks- vil bli gode… Men jeg hadde selskap på kjøkkenet, jeg lagde middag samtidig og  jeg har vært veldig travel de siste dagene og denne kombinasjonen gjør meg litt skjør i hodet. (For eksempel kjørte jeg fra matbutikken på lørdag mens veska og pengepungen lå igjen i handlekurven. Typisk førjuls-symptom!) Dermed doblet jeg alle ingrediensene- og så doblet jeg smøret ennå en gang. Hvilket i sin tur betød at jeg måtte øke melmengden betraktelig. Så hadde jeg bare tatt halv porsjon gjær i første trinn- og har lagt til den andre halve i trinn to- også noe utradisjonelt. Vi får se, vi får se….

Mamma og jeg dro til gartneriet i dag og det var som alltid hyggelig stemning. Det var satt fram gløgg og pepperkaker (og vi rørte det ikke, dumme som vi var), det bugnet av blomster og flere små bord med nydelige oppsatser. Jeg stjal meg til å ta noen bilder, og fikk med meg en hvit asalea hjem. Jeg elsker den! Håper den overlever mitt selskap fram til over jul!

I am making some cinnamon buns that, with a lot of luck, will turn out okay despite mistakes and mishaps when making the dough. I had company in the kitchen while making it, I was cooking supper at the same time AND I am beginning to experience the usual dizzyhead- symptoms as I often do before Christmas due to the busyness.

Mom and I went to the nursery this afternoon. It is such a Christmas atmosphere there now and there are little displays everywhere, they serve “gløgg” and gingerbread cookies and it’s getting to be a must to go there at least once before Christmas.

About lisbeth58bula

Teacher, mother of two tenage girls, married to a Canadian hubby, currently living in my home country Norway. I knit, crochet, do needlepoint,draw,read, listen to music,laugh a lot- and talk!
This entry was posted in Uncategorized and tagged , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

