Lørdagens gjøremål.

Plogen gikk forbi klokka sju. Det lavet ned i hele natt og nå er verden hvit akkurat i tide for julen. Jeg tok med meg penn, papir, kaffe og hund tilbake til sengen i tusmørket, og skrev lister. Mat-handle liste. Hver-dag-liste. Julens måltider-liste med tilhørende innkjøpsplan. Så kjørte jeg i gang med klesvask, stelte meg og dro ut i verden med lørdags-handle-listen i hånd. Først et juletre. Ikke akkurat ønsketreet, men det får holde..

Så var det omtrent en full tråling av vår lille by før jeg var igjennom listen for i dag og middager også var stappet i poser og trykt inn i bilen. Så kom pakking av gaver:

Mere klær i vaskemaskinen og en pizza for sultne sjeler innen klokken var seks på kvelden.

Jeg rakk også å grunne litt på et skilt som skal bli ønsket gave til jul før T kom til middag og kaffe, skravel og latter. Nå har jeg meldt pass og gjør ikke annen nytte for meg enn å jobbe litt med Evighets-gaven, som den nå har fått som navn. Fire dager og den MÅ være klar til avgang. Jeg begynner å kjenne at jeg var tidlig våken, men jeg skal klare litt Evighets-arbeid til før jeg gir meg. Huha- jeg er seig!

We heard the snow plough go by at seven this morning and I brought pen, paper, dog and coffee to bed in the dark . I got lists done; today’s shopping list, the Every -day- of -next-week list, the Holiday-meals list with shopping to be done for them.. This makes my pre-Christmas  manageable; I don’t have to keep organizing my spinning head; it’s all on the lists. Then I threw in a load of laundry and ventured out . First a Christmas tree( it’s not that great but it’ll have to do), then the long list of gifts and meals for the next few days. Back home again I wrapped a lot of gifts and made a pizza before med friend T  came for dinner, coffee, chitchat and laughter. Another load of laundry and I am now done like a dinner. But I will squeeze in a while longer working on the Forever-project of a Christmas present. Four more days and I’ll have to send it off, all done. I am not caving in, oh no, I’m not!

About lisbeth58bula

Teacher, mother of two tenage girls, married to a Canadian hubby, currently living in my home country Norway. I knit, crochet, do needlepoint,draw,read, listen to music,laugh a lot- and talk!
This entry was posted in Uncategorized and tagged . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

