Jeg er SÅ flink. Noen ganger!

Sist jeg bakte lagde jeg nærmest mordvåpen av mel, gjær og kanel. I dag har jeg bakt masse små marengser, laget hjemmelaget is og pakket inn to store pølser av cookie-deig som skal stekes om et par-tre dager. Alt ble vellykket så langt jeg kunne se og smake.

Oppskriften på sjokolade-cookies fikk jeg av søsteren min en gang for en god stund siden, hun igjen hadde fått dem av en venninne, men jeg har ikke fått prøvd oppskriften før nå.  Best å legge “pølsene” bakerst i kjøleskapet tenker jeg!

Nå har vi også fått opp juletreet i stua og kan pynte det ved et passende høve, når enn det måtte bli. Vi har satt oss for å se  på “The Alamo” og jeg skal beskjeftige hendene med et og annet i mens.. I morgen har begge jentene forberedelsesdag på skolen for prøvemuntlig. Begge kom også opp i det de minst ville, men hva kan man gjøre…

Lst time I baked I made what could be mistaken for murder weapons made of flour, yeast and cinnamon. This time it went well; merengues by the dozens, home made ice cream and cookie dough to be kept in the fridge for a couple of days before I bake them. The tree is up also and ready to be decorated at convenience -whenever that’ll be. The girls have preaparations for a trial oral exam tomorrow. They both got the subject they least wanted. What can yo do. Now I intend to watch “The Alamo” while busying my hand with something crafty.

About lisbeth58bula

Teacher, mother of two tenage girls, married to a Canadian hubby, currently living in my home country Norway. I knit, crochet, do needlepoint,draw,read, listen to music,laugh a lot- and talk!
This entry was posted in Uncategorized and tagged , . Bookmark the permalink.

One Response to Jeg er SÅ flink. Noen ganger!

  1. Birgitte says:

    De ER flink!! Nydelig tre også…..

Leave a Reply

