Bakermester Harepus

.. måtte til igjen, denne gangen med seig-ruter. Kristi skulle gi bort noen til venninner sammen med andre gaver og da ble det noen i en kakeboks til oss også. Sukker med sukker på, sier jeg bare! Jeg tok cookie deigen ut i dag også, for 2. prøvesteking. I går falt de bare fra hverandre og skuffet stort. I dag lot jeg deigen lige framme å mykne. Da oppførte de seg som de skulle. Jeg mener de vil smake best med chai-te til, så egentlig ville jeg gjort visse modifikasjoner for at de skulle blitt  riktige julekaker til kaffen.

Nå har jeg ferdigstilt den siste julegaven- dvs jeg har igjen noen bevegelser med nål i hånd, men ellers: endelig i mål. Det oppsto et megaproblem underveis… Likevel tror jeg at det har gått bra og jeg vil komme utav det på en grei måte.. Kan ikke si mer før etter julaften, desverre.

Jeg har bakt og kokt… nå har jeg bare lyst på en skive alpebrød med rømmesild.

We have tried the cookies for the second time, the first time they fell apart after baking in the oven. This time I allowed the dough to soften before slicing and putting on a cooking sheet. That worked, but I think they will taste better with some chai tea than with coffee.  The wine gum is with lemon taste and came about because Kristi needed some edible gifts for her friends in addition to the store bought ones. Luckily the recipe is generous so we were left with some, too.  Now all I can think of is some dark bread with  pickled herring on it..

About lisbeth58bula

Teacher, mother of two tenage girls, married to a Canadian hubby, currently living in my home country Norway. I knit, crochet, do needlepoint,draw,read, listen to music,laugh a lot- and talk!
This entry was posted in Uncategorized and tagged . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

