Da jeg var barn..

spurte vi hverandre alltid hva vi fikk til jul. Og så ramset vi opp. Litt barnslig skal jeg være og vise noen gaver. Flanellssengetøyet har jeg allrede lagt på og sovet i – å . så godt jeg sov. Jeg hadde ønsket meg pasta-tallerkner av mamma og det fikk jeg! Vi skal prøve dem med spaghetti carbonara i dag!

Men mamma hadde også tenkt på at jeg ikke har noe sett med dessert skjeer. Og søsteren min må ha hørt Mannen i Huset snakke om en god kniv når han skjærer i den årlige julekalkunen som vi forresten skal ha sammen med dem i morgen.

Mamma må også ha hørt at jeg hadde sett noen fine telys-ampler  også, for de lå trygt i en pappeske og skinte mot meg. Jeg har juletstjerner i vinduene enda, men neste uke skal de ned og amplene opp ved siden av mine grønne møbler.

Søsteren min hadde sydd et strikkepinne etui til meg, så nå ligger det i håndarbeidskurven og er fylt med strikkepinner!

Venninna mi, T. hadde kjøpt sengesettene vi sov i, men til meg hadde hun også bambus rundpinner fra Japan og noen filt kuler fra Søstrene Grene da hun var et par døgn i Danmark på vei hjem til Norge til jul. Jeg er nå på jakt ette hvordan lage smykker utav kulene.. Har du tips, så legg igjen en kommentar:-)

Mannen i Huset har kjøpt et fint stettefat fra Hadeland til meg. Er det ikke fint?!

Jeg fikk også to bøker:

Giveren av denne gaven kan vente seg litt av et broderi for veggen sin i løpet av 2011!

Den andre boka er lest fra perm til perm allerede- og var virkelig artig for en som var barn på 60-70 tallet! Anbefales på det varmeste!

Like we did when we were kids: What did you get for Christmas? Here is what I got.

About lisbeth58bula

Teacher, mother of two tenage girls, married to a Canadian hubby, currently living in my home country Norway. I knit, crochet, do needlepoint,draw,read, listen to music,laugh a lot- and talk!
This entry was posted in Uncategorized and tagged . Bookmark the permalink.

3 Responses to Da jeg var barn..

  1. K@ri says:

    Hei i julen!
    Så mye fint nissene dine har gitt deg til jul i år 😉 Jeg er også rett så fornøyd med mine 🙂
    Du spør om hva du skal bruke kulene dine til, og jeg vet ikke om du kjenner bloggen til Karen Klarbæk, men det er i alle fall en meget dyktig dame som har blogget bruk av de kulene flere ganger, så du får lete etter tips hos henne. Hun er også veldig glad i Søstrene Greene, men hvem er ikke det forresten? Jeg har i alle fall fast stopp der når jeg er i Køben. Nyt dine juledager videre. Jeg sitter ved ovnen med pc og strikketøy, og jeg tror ikke jeg skal gjøre så mye annet i dag bortsett fra å skjære opp litt julepålegg, lage litt eggerøre og en potetsalat pluss litt fruktsalat til bestevennen. Det blir med andre ord en av de late gode juledagene. Ute er det -12, og Bestevennen har tatt Lady med på en tur, så jeg nyter at jeg slipper å være med.
    God Jul videre!
    Vakre tanker fra din bloggvenn K@ri*

  2. K@ri says:

    Ja, så var det denne linken da:
    http://karenklarbaeksverden.blogspot.com/
    Kan ikke huske alt på første forsøk 😉

  3. lisbeth58bula says:

    Hyggelig – som alltid- med kommentar fra deg, K@ri. Jeg skal gå til linken nå med det samme. Jeg sitter også med PC, strikketøy, peis , Mannen i Huset -og så Harry Potter på TV..

Leave a Reply

