1. nyttårsdags morgen

Det er enda litt “blåtime” ute , men fuglene er i full sving på min håndmalte engelske tallerken (bare det beste er godt nok) og på min hjemmelagede meisebolle.

Det var mildt i går kveld, snøenfalt sammen og  hardnet til is, plogen var ute og skrapet veiene og fortauet og det er skitten snø overalt. Det blåste ganske kraftig også. Litt av en forskjell fra all kulda vi har hatt!

Vi koste oss hjemme i går kveld og gikk til sengs i halv to tiden, da orket ingen å holde øynene opp lenger. Nå hører jeg Mannen i Huset tusle ned i dusjen . Varm kaffe venter på han på kjøkkenet. Jeg tilbrakte en del av kvelden i går med å strikke Bella Mitten. Pinne 4 og Freestyle fra Dalegarn ble til en altfor liten barnevott som  ingen her i huset kan bære på sine never! Dermed byttet jeg til 5 1/2 og klemte i vei på en ny som jeg akter å gjøre ferdig i dag. Foreløpig ser det lovende ut.. (bilde er av den lille)

It is still a bit of blue morning light out there but the birds are busy eating off my handpainted plate (only the best is good enough for them!) and my homemade bird food. We tumbled to bed around one thirty last night. I spent parts of the evening knitting on the Bella Mitten which ended up way to small for any of our hands. I used Freestyle from Dalegarn. Needle size 4. Now I have switched to needles size 5 1/2 hoping that’ll do. We’ll see today..

About lisbeth58bula

Teacher, mother of two tenage girls, married to a Canadian hubby, currently living in my home country Norway. I knit, crochet, do needlepoint,draw,read, listen to music,laugh a lot- and talk!
This entry was posted in Uncategorized and tagged , . Bookmark the permalink.

2 Responses to 1. nyttårsdags morgen

  1. bente says:

    Godt nytt år! Så flott farge det var på Bellas votter. Synd de ble for små, håper pinne 5,5 gjør de større. Jeg har strikket på pinne 5 og vurderer å gå opp til 5, 5 fordi jeg syntes de ble litt små på pinne 5. Gleder meg til å se resultatet på pinne 5,5.

    • lisbeth58bula says:

      godt nyttår, Bente. Jeg tror Bellas votter på 5.5 blir passe. I allefall til meg, eldstedatter har noe større hender så jeg vet ikke før jeg er helt ferdig, men..

Leave a Reply

