En torsdag som denne..

Jeg sitter med en følelse av at jeg liksom ikke kommer helt til bunns i haugen med gjøre¨mål denne uken.  På jobben sveiv jeg mer enn nødvendig før jeg fikk brukt fritimene mine til å legge noen skikkelige planer. Den siste timen fikk jeg imidlertid sving på de små grå og tilbakela en god ” distanse” på vei mot målet som bør nåes innen senest 4 imorgen ettermiddag.

Til middag var vi seks til bords; en mormor, en husgjest og en kjæreste i tillegg til tre av oss med fast adresse her i huset. Mannen i huset har forskjøvet sine ut-av-byen kontordager til å omfatte i dag og imorgen der. Jeg sitter og tenker litt på at vaskemaskinen kunne trengt en ny mating med skittentøy, at jeg har en bursdags-gave til 19 åringen å gjøre klar til i morgen tidlig, for da toger vi inn i morgenmørket med lys, kaffe, gaver og rusten sang,- og jeg tenker også på The Sketchbook Project som må ferdigstilles i løpet av ikveld og i morgen, for fristen for post-stempel er 15. januar. Og mens jeg sitter og tenker på dette, hygger jeg meg videre med strikk som om ikke noe av dette har med meg å gjøre…

Også tenker jeg på en av potetene vi hadde til middag:

Og så forstår jeg at på en torsdag som denne blir det meste bare med tanken…

I’m sitting here with a feeling that I cannot seem to get to the bottom of the pile of chores I should tend to this week. At work I seemed unable to get down to business  during my planning time. An hour before I left I finally got around to actually do something productive with the stuff that needs tending to before tomorrow around four.  Right now I’m thinking of my washing machine that should’ve been fed another load of laundry, of the Sketchbook Project that leaves me two more evenings for finishing the book- and I wrap it all up thinking about the potato we had for supper today and my conclusion is : I’ll do a round or two more on my knitting instead off all of the above chores..

We were six at the dinner table tonight; a grandma, a girlfriend and a house guest together with the three of us who resides here. Hubby has moved his out-of-town-office days to include today and tomorrow this week. This Thursday includes a lot of unfinished business. Oh, well- as long as I can get the birthday present for my turning-19-year old for tomorrow morning ready. That’s when we wake her up with candles, gifts, coffee and rusty singing voices.

About lisbeth58bula

Teacher, mother of two tenage girls, married to a Canadian hubby, currently living in my home country Norway. I knit, crochet, do needlepoint,draw,read, listen to music,laugh a lot- and talk!
This entry was posted in Uncategorized and tagged , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

