Huhei

..hvor det går. Takket være denne..

En liste over hva slags middager vi skal ha fram til over helgen. Alt som trengs er handlet inn og det er bare å hente fram det vi trenger. I dag trengtes et superkvikt måltid, for jeg freste inn døra, ovnen var forvarmet av dem som rakk hjem litt før meg og så var det å kaste i seg litt mat før det bar ut igjen. I morgen skal jeg ikke engang hjemom. Det blir strake veien ut av kommunen etter jobb for å delta på kurs, men da rekker vi også et måltid i ro og mak før kurset starter. de her hjemme får klare seg uten meg den kvelden. ER nok ikke hjemme før ti-halv elleve. Helgeplanen innebar en jentetur for mitt  vedkommende- nærmere bestemt til min søsters hytte; og til  noe vi hadde døpt et “Strikke-Lan Party” (jaja, jeg vet det er et data uttrykk..) men så er nevøen min ikke frisk så det ble avlyst.  Han blir godt ivaretatt, men det er ikke mye moro for han der han ligger på sykehus, stakkar liten. Og foreldrene sover der på skift, tilbringer det meste av dagene der og begynner nok å bli temmelig slitne. Jeg skulle gjerne hjelpe til om jeg kunne.

Jeg er nå hjemme fra møtet og planen er å få med meg noen nyheter på TV før jeg tar en dusj. Det var vel den kvelden..

Jeg har fått selskap av to gode venner som leker i stua:

ohhaa; a fast paced week it is. Thanks to a detailed list of suppers and the ingredients to go with it stocked in the fridge and in cupboards, we are going to get by all right. Today I dove in through the front door and managed to eat a fast meal due to an already heated oven by the ones who got home before me. Then back out to a meeting.  Tomorrow I’m not even going home after work; my colleagues and I are attending an out of town course so we’ll leave right after teaching hours. That will in turn give us time for a relaxed meal there before the course starts. I won’t be home until tne- ten thirty in the evening.  I was also supposed to partivipate in a girls’ weekend at my sister’s cottage. We had  named it “the Knitting LAN- party” but it is now cancelled due to the fact that my nephew is in the hospital. He is taken good care of but it not much fun for the kid and the parents are sleeping there at night and spending most of the day there- taking turns- so they are getting pretty exhausted. Wish there was something I could do to help. I am now home from the meeting and is waiting for some news and then I will jump in the shower. That”ll be it for tonight. In the mean time two good friends are playing here in the living room.

 

About lisbeth58bula

Teacher, mother of two tenage girls, married to a Canadian hubby, currently living in my home country Norway. I knit, crochet, do needlepoint,draw,read, listen to music,laugh a lot- and talk!
This entry was posted in Uncategorized and tagged , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

