Utstrakt foran meg

ligger helgen. Den startet ganske sent, var hjemme fra jobb mot fem og da klokka sèg mot seks spiste vi endelig noen raske pizza -baguetter. Jeg har ny laptop fra jobb og har holdt på litt med den for å få ting på plass slik jeg vil. Dessuten var det et stort, varmt kaffekrus og et nytt Vakre Hjem som ventet meg:

I morgen skal jeg kjøre to tenåringer til Kongsberg på shopping tur. Mamma fikk tilbud om å være med men slo det fra seg denne gangen. Det er i orden. Jeg kan tusle rundt for meg selv, bruke uhemmet lang tid i bokhandler, ta på så mye garn jeg vil uten at noen synes jeg har gått i stå, jeg kan ta en latte på kafe mens jeg leser avisa og ikke sier et kløyva ord. For tenåringene vil nok gå sine egne veier. Carly tenkte nok kanskje jeg ville synes det var trist, men neida. Når man har en så til de grader sosial uke som jeg har hatt, kan jeg fint bruke noen timer på å gå omkring blandt mennesker som om jeg er i min egen boble! Nå er det bare å håpe tenåringene gjerne tar i bruk sine IPod’er i bilen og ikke snakker fullstendig høl i hue på meg. Disse to har nemlig kjent hverandre siden de var 5- og jeg tror de hadde fortjent verdensberømmelse for snakking; farten, mengden, tiden de bruker… ALT! Jo – jeg kan fint gå alene i morgen.

Jeg var i Notodden med flere fra jobb igår. Vi hørte på Tjora fra serien Blanke Ark . Det var kjempeartig,  han var morsom å høre på og det er selvsagt også  fordi jeg er enig i elevsynet hans.  Før foredraget rakk vi en litten handletur og jeg fant endelig en lampe og skjerm som jeg tenkte kunne passe på kommoden i stua. (se over)

Det betyr at jeg kan flytte den lille lampa over til vinduet. Det ble så trist der etter vi tok bort lyskjeglen som sto der i jula.

Sammen med en liten, gul fargeklatt på sølvbrettet, blir det litt vårfornemmelser.

In front of me lies the weekend in all it’s lovely available time. I didn’t get home from work till almost five and just short of six o’clock we had  some pizza baguettes for supper. Since then I’ve  fiddled with the new laptop in order to get it the way  I want. Then there was some hot coffee and a new interior decorating magazine to enjoy. Tomorrow I’m driving to Kongsberg. Two teenagers want to go shopping. I really don’t mind walking around by myself at the mall, the teens want to roam around without me tagging along.  I asked Mom if she wanted to come but she chose not to this time. That’s all right. after such a socially active week I don’t mind taking too long browsing bookstores and fondling yarn without anyone thinking I’m insane, have a coffee at a coffeeshop without uttering a single word at the table..

I was at a course last night in Notodden with some collegues and before it started we had time for some shopping. I finally found a lamp for the chest of drawers in the living room and could move the smalles lamp to the window like I wanted to.   a new, yellowI alsi picked up a  plant that makes spring come to mind.  All I hope for now is that the two teenagers feel the need for listening to their IPods  in the car tomorrow. They have known each other since they were 5 and can they ever talk those two!! I ‘m hoping for IPod- time!

About lisbeth58bula

Teacher, mother of two tenage girls, married to a Canadian hubby, currently living in my home country Norway. I knit, crochet, do needlepoint,draw,read, listen to music,laugh a lot- and talk!
This entry was posted in Uncategorized and tagged , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

