Shopping

..er ikke akkurat noe jeg ynder å drive med i tide og utide. Til det har jeg hatt altfor dårlig råd i altfor mange år. Selv om det ikke gjelder lenger, så vil jeg ikke påstå at det er stor overflod heller, men i dag klarte vi faktisk å brenne av litt penger da vi dro ut av dalen for å handle. Dvs for min egen del hadde jeg ikke noen planer om å finne noe som helst. Men det gjorde jeg altså. Det ble noen topper  til både meg og datter. Planen var egentlig å suse rundt i en hobby butikk og en garnbutikk mens tenåringene var på egenhånd, men så langt kom jeg aldri.

På vei ut til bilen (tenåringene annonserte at de var ferdige FØR meg. Utrolig!) fikk jeg løpt inn og kjøpt med focaccia, ferdig grillet kylling, noen oster og kjeks. Dermed var middag av kylling, focaccia og en salat klar. Ost og kjeks kan vi vel alltids finne fram senere i kveld. Og jamme klarte jeg ikke å få med noen franske makroner også! De klarte seg omtrent ikke i sin opprinnelige form til vi var hjemme, men gode var de- om enn ikke til den blodprisen…

Shopping isn’t one of my frequent activities, we’ve had too tight of a budget for too many years for that. And even though it is a lot better these days it’s not like we have extra money for impulse shopping any time lying around. However; today we found some clothes. As for me, I had  only planned to check out a hobby store and a yarn shop while the teenagers went their own way. I never got that far. And the teens announced that they were done before me! On my way out tothe car I picked up some focaccia and grilled chicken for supper; i just added some salad when I got home. Some cheeses and crackers I’m sure we can eat later tonight and then some French macaroons that hardly made it home in their original shape, damn excpensive as they were. And yummy.

About lisbeth58bula

Teacher, mother of two tenage girls, married to a Canadian hubby, currently living in my home country Norway. I knit, crochet, do needlepoint,draw,read, listen to music,laugh a lot- and talk!
This entry was posted in Uncategorized and tagged , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

