Det som tar og gir energi

Med den overskriften skulle man vel lagt opp til et langt og dypt innlegg- men det hæler jeg ikke i kveld. Etter slumring under pledd har jeg gitt hunden anledning til basing i snø. Kom tidlig hjem fra jobb og straks etter kom reparatøren for å se på vaskemaskina. Han fant ikke noe annet enn en ørliten lekkasje der vannet renner utifra såpedispenseren. Jeg har rengjort inni der så det kanskje vil gå ut der det bør, mulig vi må tette med litt silikon også. Har kjørt et kortprogram og det gikk fint, så nå la jeg i det strikka sjalet som var klart for flere dager siden og håper det bærer enda en gang..!

Jeg burde allverdens i kveld, men orker ingenting. Jeg lover på tro og ære at jeg skal køye tidligere enn jeg pleier i kveld. Og middagen var altfor “karbohydratisk” til at den ga meg  rett energi, så nå har jeg satt fram en glad oransje appelsin og tenker på lillesøstra mi som kanskje ringer etterpå. Hvis hun orker..

I chose the headline:”what gives and takes energy” and that should have been followed by a long and deep posting- which I don’t have the energy for tonight! I got home early from work and the repairman showed up soon after to look at my washing machine. He couldn’t find anything wrong but a small detail and reset it for me. I have run a short cycle and that worked, so now I am trying another short one with the shawl I finished several days ago.

I have had a slumber under the blanket and given the dog an opportunity to roll in new snow. I am going to bed earlier that I usually do tonight for sure! The supper we had today was way to full of carbs and didn’t give the right energy so now I have cut up some brightly coloured orange, hoping that will work as an .upper” while waiting for my little sister to call me. If SHE has the energy…

About lisbeth58bula

Teacher, mother of two tenage girls, married to a Canadian hubby, currently living in my home country Norway. I knit, crochet, do needlepoint,draw,read, listen to music,laugh a lot- and talk!
This entry was posted in Uncategorized and tagged . Bookmark the permalink.

3 Responses to Det som tar og gir energi

  1. K@ri says:

    Lekkert det sjalet også, og ja: Jeg er imponert over din venninder teppe. Det ser ut som ett spennende prosjekt, og kjekt i og med at mønsteret er forskjellig på rutene. Vet du hvor hun har fått tak i mønsteret? Evt: Kan du spørre henne for meg når det passer?
    Nytt vannrett så snart og så lenge du kan. Det blir nok løsningen her også snart:-)
    Vakre kveldstanker fra K@ri – Again ;-)*

  2. Birgitte says:

    Fint sjal !! Jeg orka ringe, jeg!! Koselig å høre stemmen din…..

Leave a Reply

